بودای بزرگ لشان در چین
نوشته شده توسط : یوسفی

بودای بزرگ لشان در چین

بودای بزرگ لشان در بخش جنوبی استان سیچوان در چین، در نزدیکی شهر لشان قرار دارد و در دوران سلسله تانگ ساخته شده‌است، این بنا در کوهستان امی و در کنار یک رودخانه  ساخته شده و به عنوان بزرگترین پیکره سنگی بودا در جهان شناخته می‌شود.این مکان نخستین پرستشگاه بودایی است که در چین بنا شده و یکی از مهم ترین مکان‌های مقدس بودائیسم است.ارتفاع این پیکره ی سنگی ۷۱ متر است. پهنای شانه‌هایش ۲۸ متر، سرش ۱۴٫۷ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد و در مجموع ۱۰۲۱ تکه مو به آن وصل شده‌است. در روی پاهایش که هر کدام ۸٫۵ متر است به راحتی ۱۰۰ نفر جای می‌گیرند. بودای بزرگ لشان در سال ۱۹۹۶ در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. مسافران تور چین می توانند از این بنای شگفت انگیز دیدن کنند

بودای بزرگ لشان در چین

بودای لشان مجسمه ای است پا برهنه با گوش هایی آویزان، موهایی آراسته به صورت مارپیچ و گیس مانند، قفسه سینه ای برآمده و در معرض نمایش و دستانی که روی زانوان تكیه داده شده است. از زیر پای این مجسمه عظیم الجثه سنگی، رودخانه هایی می گذرند.

 در تور چین 94 از این جاذبه توریستی دیدن کنید

بودای بزرگ لشان در چین

در چشم‌انداز بسیار زیبای کوهستان امی، در سیشان، بود که نخستین معبد بودائی چینی بنا شد. زیاد شدن معابد در سال‌های بعد این منطقه را به یکی از مهم‌ترین مکان‌های موقوفه‌ بودائیسم تبدیل کرد. درخلال قرن‌ها، گنجینه‌های فرهنگی بسیاری در این مکان جمع‌آوری شدند که چشم‌گیرترین‌شان بودای بزرگ لشان بود که در قرن هشتم میلادی ساخته شد. این مجسمه در کنار تپه‌ای تراشیده شده که محاط بر محل تلاقی سه رودخانه است . کوهستان امی همچنین به خاطر گونه‌های گیاهی متنوع‌اش حائز اهمیت است، و از منطقه گیاهان زیر خط استوا گرفته تا جنگل‌های مخروطیان کوه‌پایه‌ای که برای درخت‌هایش عمری قریب به هزار سال دارند، همه را شامل می‌شود.در تور چین خرداد 94 از این جاذبه گردشگری غافل نشوید.

بودای بزرگ لشان در چین

بودای بزرگ لشان در چین

 





:: موضوعات مرتبط: تور چین , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های چین, جاذبه های گردشگری چین , جاذبه های توریستی چین , بهترین جاذبه های توریستی چین ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: