شهر همدان
نوشته شده توسط : یوسفی

شهر همدان

همدان یکی از کلان شهرهای ایران در منطقه غربی و کوهستانی و در دامنه کوه الوند در منطقه سرد سیر ایران قرار دارد. این شهر یکی از قدیمی ترین شهر ایران و از کهن‌ترین شهرهای جهان است. این شهر پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران یعنی مادها بوده است ، اما آثار باقی مانده مانند شهر هکمتانه و کتیبه های گنجنامه از دوره هخامنشیان می باشد. در ادامه با سایت جامع گردشگری کیش همراه باشید.

شهر همدان

در حال حاضر استان همدان به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی به عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته می‌شود و از نظر علمی نیز با وجود مراکز دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه آزاد اسلامی همدان، دانشگاه پیام نور همدان و مراکز دیگر، به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور شناخته شده‌است.

اما نکته حائز اهمیت این است چندی پیش سران مجمع گفت و گوی کشورهای آسیایی (ACD) که با 34 عضو بزرگترین تشکل گردشگری کشورهای آسیایی محسوب می شود، در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در کشور کامبوج، شهر همدان را به خاطر وجود جاذبه ها و ظرفیت های بی نظیر گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب کردند.

شهر همدان

از جمله جاذبه های گردشگری شهر همدان می توان به غار علیصدر ، گنج‌نامه ، دریاچه و سد اکباتان ، آرامگاه باباطاهر عریان ، آرامگاه ابوعلی سینا ، تپه هگمتانه ،آرامگاه حیقوق نبی ،دشت میشان ، گنبد علویان ، سراب گیان ، امامزاده حسین ، بازار سنتی همدان ، برج قربان ،حمام تاریخی قلعه ،شیر سنگی،روستای ورکانه، باغ عمارت نظری،موزه تاریخ طبیعی همدان ... اشاره نمود.





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: شهر همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: