آبشار لاتون گیلان
نوشته شده توسط : یوسفی

آبشار لاتون گیلان

این آبشار در 15 کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه قرار دارد ، آبشاری با ارتفاع تقریبی 105 متر که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می آید.علاوه بر آبشار اصلی، آبشاری دیگر در 10 متری آن قرار دارد که 65 متر ارتفاع دارد و سر ریز آب آن نسبت به آبشار اصلی بیشتر و پر عرض تر است. در بالا دست آبشار بزرگ لاتون، سه حوض بزرگ طبیعی با سه آبشار 10 متری وجود دارد که از زیبایی‌ های بی‌ نظیر و منحصر به‌ فرد منطقه لاتون به حساب می آید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این آبشار با سایت جامع گردشگری تور کیش همراه باشید.

آبشار لاتون گیلان

برای رسیدن به این آبشار مرتفع پیاده روی زیاد دارید چیزی نزدیک به 4 ساعت که باید دل به طیبعت بزنید مسیری رویایی و سرسبز همراه با پستی ها و بلندی ها...

در مسیر رفت به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان بر می خورید که تقریباً خالی از سکنه است. به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه می‌باشد. روستای تاریخی «آسیو شوان» که در گذشته به دلیل داشتن آسیاب آبی سنتی با معماری بی مثال در منطقه و صنعت دامپروری و کشاورزی با رونقی بی بدیل به عنوان قلب معیشتی اهالی بخش لوندویل از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا بوده است، در حال حاضر از آن فقط یک نام باقی مانده است. که تنها دلیل آن عدم تثبیت منابع درآمد و تأمین مایحتاج روزمره ساکنین روستا می باشد.

آبشار لاتون گیلان

در مسیر رسیدن به آبشار از دامنه ی کوهستانی عبور می کنیم و به قلب جنگلی سر سبز می رسیم. در کناره ی راهمان رودخانه ی لوندویل جریان دارد و ما را به سوی مراتع هدایت می کند ، در حاشیهٔ آبشار یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌ نخوردهٔ گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در 9 ماه از سال لباس سبز خود را بر تن دارد. از تنوع جانوری اطراف آبشار می‌توان به گرگ، گراز، خرس (نادر)، جوجه تیغی، اسب، گاو اشاره نمود.

آبشار از دامنه‌های شرق کوه اسپیناس «اسپینه» سرچشمه میگیرد و به رودخانه ی لوندویل که با طول 17 کیلومتر خود نیز از کوه اسپیناس سرچشمه گرفته سرازیر می‌شود و با شیب تندی به سمت کوته کومه و لوندویل حرکت کرده و در آخر وارد دریای زیبای کاسپین می‌شود.

آبشار لاتون گیلان

 





:: برچسب‌ها: آبشار لاتون گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: