جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

در تور لحظه آخری مشهد حتما از این رودخانه دیدن کنید.رودخانه بسیار زیبای پنج دره یکی ازمناطق زیبا و ییلاقی طرقبه را پدید آورده که از رشته کوه های بینالود و درامتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می شود در طول مسیر از بین دره های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده و درابتدای باغات پنج دره ( پنجدر) به رود دیگری که از روستای کلاته آهن و در امتداد همان کوه جاری است، می پیوندد و سپس به رودخانه بار می رسد.رودخانه و دره پنج دره بسیار مورد استقبال مسافران تور مشهد قرار گرفته است. این رود پس از سیراب نمودن باغات اطراف به سمت بند گلستان جاری می شود.این رودخانه در طول مسیر خود دره ای زیبا، بکر و توریستی برای گردشگران تور مشهد پاییز 94 ایجاد کرده است که علاوه بر سرسبزی و سر زندگی، ییلاق مشهدی ها نیز به حساب آمده و بسیار از ساکنان شهر مشهد در این منطقه خوش آب و هوا ویلا دارند.مسیر پیاده روی این منطقه که برای مسافران تور مشهد بسیار دیدنی و دلنواز است، از منطقه رودخانه بار طرقبه آغاز می شود و به سمت سرچشمه رودخانه ادامه می یابد. نقطه تلاقی دو رودخانه کوچک و بزرگ، ابتدای منطقه پنج دره بوده و برای رسیدن به سرچشمه و استخر آن باید مسیر سمت راست را ادامه داد.

 

 

غار دره آل در مشهد در ۲۵ کیلومتری شمال شرق مشهد در مسیر راه کلات نادری واقع شده است که مکانی ست با دهانه بزرگ و دیدنی و دیوارهای مرتفع و بلند که چشمه ای در مجاورت آن قرار دارد. این غار در روستای آل از دیدنی های این روستاست و در ابتدای جاده دره آل پس از روستاهای اندروخ و کارده قرار دارد. دهانه غار بسیار کوچک میباشد و تا فاصله ۱۰ متری دهانه غار قابل دیدن نیست و علیرغم حضور مردم در در تور مشهد 94 در روزهای تعطیل ، در دره بین روستاهای کارده و آل ، غار از گزند رهگذران در امان مانده است. این غار قدمتی بسیار دارد  تا جایی که کوه نوردان در تور لحظه آخری مشهد اسکلت هایی از انسان اولیه و ابزار او را درون غار یافته اند. عرض غار بین یک تا ۳ متر و عمق آن ۱۰۰ متر میباشد و دهانه غار رو به صورت شکافی در میان سنگ بوده و پرتگاه هایی خطرناک دارد.دیدار از این غار در تور مشهد را فراموش نکنید.

 

 

چشمه سبز در مشهد از جاذبه های طبیعی مشهد در حدود 20 کیلومتری روستای بزرگ گلمکان مشهد و در راه مشهد به قوچان در یکی از بلندترین نقاط رشته کوه بینالود قرار دارد.رفتن به این چشمه در تور لحظه آخری مشهد سرشار از خاطره می باشد. این چشمه با طول و عرض بسیار زیاد و آب فراوان از قدیم زیبا و بحث انگیز بوده است. این چشمه که در اطراف به وسیله دیواره های کوهستانی احاطه شده است ‌دریاچه ای را تشکیل می دهد که یکی از چشمه های متعدد این محل به نام چشمه اشتها معروف است . اهمیت چشمه سبز برای مسافران تور مشهد آذر 94 در هوای مناسب و آب مطلوب آن است .

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: