درباره آنتاليا
نوشته شده توسط : یوسفی

درباره آنتاليا

يکي از شهرهای دیدنی وشهرهاي مهم ترکيه آنتاليا است که به عنوان بهشت گردشگری این کشور توصيف مي شود.آنتاليا در مکانی زيبا و طبیعی واقع شده است.کوههاي توروس پوشيده از درختان کاج دريای شفاف راکنار زده و به سواحل صخرهاي زيبا وخليج هاي پنهان شکل داده است. در اين مناطق زیبای تاريخي مهمی وجود دارد که زيستگاه و حیوانات و گياهان مختلفی است و در حال حاضر منطقه حفاظت شده به شمار مي رود. آنتاليامي تواند يک سفر خيال انگيز و خاطره سازی را برای مسافران تور آنتالیا بسازد.آنتاليا یکی ازپايتختهای توريستی ترکيه به شمار مي رود و مردم مهمان نواز آن هميشه آماده پذيرايی از گردشگران تور آنتالیا هستند. یکی از مناطق اصلی توريستی مديترانه منطقه زيبای آنتاليا میباشد.طول ساحل هاي آنتاليا با در نظر گرفتن ناهمواريهايش 650 کيلومتر و طول مستقيمش 500کيلومتر مي باشد عمق دريا در بخش هاي غربي ساحل آنتاليابه خاطر شيب تند کوههاي مشرف به اين قسمت ها بيشتر مي باشد.

TitanicBeach3.jpg

تاریخچه آنتالیا

معنای لغوی آنتالیا، سرزمین آتالوس می باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. این شهر پس از پایان پادشاهی «برقها»برای مدتی مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. در سال 77 قبل از میلاد این شهر توسط فرمانده سرویلمیوس ایسائوریکوس ضمیمه خاک روم گشت. در سال 67 قبل از میلاد به عنوان پایگاه اصلی نیروی دریایی یوپمئیوس درآمده بوده است. زیارت هادریانوس از این شهر باعث پیشرفت آن شد(130 بعد از میلاد). این شهر در زمان بیزانسها مرکز کلیسای جامع بوده و نامش آتالئیا بوده و بعد از تصرف ترکها پیشرفت بزرگی داشته است. علی رغم اینکه این شهر مدرن در زمان عتیق محل زندگی انسانها بوده است اما آثار به جای مانده از این دوره بسیار کم می باشد. یکی از این آثار به جای مانده از این دوره دیوار بلندی می باشد که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه مرمت شده هادریان این دیوار از اثرهای بسیار زیبای عهد عتیق محسوب می شود. علی رغم این که شهرهای عهد عتیق دارای معبد آگورا و آمفی تئاتر می‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهای این نوع اثرها امکان پذیر نبوده استبخش کاله ایچی شهر ویران شده و باروهای اطراف آن به شکل نعل اسب می باشد. باروها اثر مشترک دوره های یونان باستان، روم باستان، بیزانس ها، سلجوقیان و عثمانی ها می باشد. باروها دارای 80 برج می باشند. در داخل باروها حدود 3000 خانه وجود دارد که شیروانیش با سفال پوشانده شده است. ویژگی های این خانه ها تنها با معماری تاریخی آن خلاصه نمی شود بلکه این خانه ها نوع زندگانی، سنتها و آداب و رسوم آن دوره‌ها را به بهترین شکل انعکاس می دهد. در سال 1972 سمتهای ایچ لیمانی وکاله‌ایچی شهر از سوی سازمان عالی معبدها و اثرهای قدیمی به عنوان منطقه تاریخی ثبت شده و مورد حفاظت قرار گرفته است. در آوریل سال 1984 به خاطر مرمت مجموعه کاله ‌ایچی آنتالیا سیب طلایی اسکارتوریسم از سوی اتحادیه نویسندگان توریسم بین المللی به وزارت فرهنگ اهدا شد.

DelphinDiva2.jpg

امروزه در بخش کاله‌ایچی انواع هتلها، پانسیونها، رستورانها و باروها ساخته شده است.معنای لغوی آنتاليا، سرزمین آتالوس می باشد و در زمان آتالوس دوم بنا شده است. این شهر پس از پایان پادشاهی «برقها»برای مدتی مستقل بوده و بعدها هم به دست دزدها افتاده است. در سال 77 قبل از میلاد این شهر توسط فرمانده سرویلمیوس ایسائوریکوس ضمیمه خاک روم گشت. در سال 67 قبل از میلاد به عنوان پایگاه اصلی نیروی دریایی یوپمئیوس درآمده بوده است. زیارت هادریانوس از این شهر باعث پیشرفت آن شد(130 بعد از میلاد). این شهر در زمان بیزانسها مرکز کلیسای جامع بوده و نامش آتالئیا بوده و بعد از تصرف ترکها پیشرفت بزرگی داشته است. علی رغم اینکه این شهر مدرن در زمان عتیق محل زندگی انسانها بوده است اما آثار به جای مانده از این دوره بسیار کم می باشد. یکی از این آثار به جای مانده از این دوره دیوار بلندی می باشد که قسمتی از آن به عنوان موج شکن بوده و شهر را از طوفانهای سهمگین حفظ می‌کرده است. دروازه مرمت شده هادریان این دیوار از اثرهای بسیار زیبای عهد عتیق محسوب می شود. علی رغم این که شهرهای عهد عتیق دارای معبد آگورا و آمفی تئاتر می‌باشد اما تاکنون ثبت مکانهای این نوع اثرها امکان پذیر نبوده استبخش کاله ایچی شهر ویران شده و باروهای اطراف آن به شکل نعل اسب می باشد. باروها اثر مشترک دوره های یونان باستان، روم باستان، بیزانس ها، سلجوقیان و عثمانی ها می باشد. باروها دارای 80 برج می باشند. در داخل باروها حدود 3000 خانه وجود دارد که شیروانیش با سفال پوشانده شده است. ویژگی های این خانه ها تنها با معماری تاریخی آن خلاصه نمی شود بلکه این خانه ها نوع زندگانی، سنتها و آداب و رسوم آن دوره‌ها را به بهترین شکل انعکاس می دهد. در سال 1972 سمتهای ایچ لیمانی وکاله‌ایچی شهر از سوی سازمان عالی معبدها و اثرهای قدیمی به عنوان منطقه تاریخی ثبت شده و مورد حفاظت قرار گرفته است. در آوریل سال 1984 به خاطر مرمت مجموعه کاله ‌ایچی آنتالياسیب طلایی اسکارتوریسم از سوی اتحادیه نویسندگان توریسم بین المللی به وزارت فرهنگ اهدا شد. امروزه در بخش کاله‌ایچی انواع هتلها، پانسیونها، رستورانها و باروها ساخته شده است.

DelphinPalace2.JPG

جمعیت,مساحت و آب و هوا :

این شهر به خاطر این که در منطقه دریای مدیترانه قرار گرفته در زمستانها بارانی و معتدل و در تابستانها گرم می باشد.موقعیت آب و هوایی آن طوری می باشد که درحدود 300 روز سال آفتابی بوده وبهشتی از فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی ، کوهنوردی و... را جلوه گر میسازد . در فصل تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد و این آب و هوا اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتاليا می کشاند. مساحت این شهر تقریبا " 20723 کیلومتر مربع می باشد .  و جمعیت تقریبی آن1719751 می باشد .





:: موضوعات مرتبط: تور آنتالیا , ,
:: برچسب‌ها: درباره آنتالیا, دیدنی ها آنتالیا , مراکز خریدآنتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: