مرداب هسل
نوشته شده توسط : یوسفی

مرداب هسل

در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و 15 کیلومتری شمال غربی شهر مرزن آباد جنگل زیبایی قرار دارد که در دل آن مردابی بارنگ زیبا و خاصی به نام هسل قرار دارد . شمال ایران همواره محلی است برای یافت ناشناخته ها و زیبایی های طبیعت که در هر فصل از سال نمودی جدید از خود برای شما به نمایش می گذارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این مرداب افسانه ایی با سایت جامع تور کیش همراه باشید.

 مرداب هسل

هسل به معنی آبگیر فصلی است که از گویش‌های محلی مازندارن که در گذشته طبرستان خوانده می شود،آمده است. در این گویش به هر آبگیر فصلی هَسَل می‌گویند. بومی‌ها به این مرداب به خاطر نورانی بودنش مشعل یا مشل هم می‌گویند و اینجا به کنّیچال هم معروف می باشد. این مرداب در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس قرار دارد و مسیر رسیدن به آن که از روستا به جنگل و کنار مرداب می‌رسد به خودی خود قشنگ و دلنشین می باشد.درخت‌هایی که آسمان را پوشانده، صدای پرندگان که شنیده می‌شود و سکوتی که کمتر در زندگی ماها به چشم می خورد. در کنار این این مرداب انواع گیاهان و جانوران در حال زندگی می باشند. اگر خوش شانس باشید بعد از یک باران سبک به زیر درختان تنومند قارچ های وحشی را خواهید دید. در کنار مرداب شرایط برای گذراندن یک پیک نیک نیم روزی محیاست ، مردان جوان روستا برای کسب درآمد آسب های خود را زین کرده تا به شما گردشگران سواری دهند. 

مرداب هسل

مرداب هسل در 15کیلومتری مرزن آباد واقع است، ولی راه فرعی‌ای که شما را به مرداب می‌رساند 5 کیلومتر بعد از مرزن آباد جدا می‌شود. مسیر روستای چنس، تابلوی مشخصی در جاده ندارد. ولی جایی که قرار است وارد فرعی چنس شوید از زیر اتوبان راه دسترسی محلی گذاشته اند. بعد از طی مسیری و عبور از جاده ای وارد جنگل می‌شوید تا اینکه در یک دو راهی مسیر رفتن به مرداب جدا می‌شود.

مرداب هسل





:: برچسب‌ها: مرداب هسل ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: