اماکن زیارتی مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

اگر با تور مشهد آذر 94 به مشهد سفر میکنید حتما از جاهای دیدنی مشهد  دیدن کنید . میرزا ابراهیم دومین و بزرگترین واقف سادات رضوی است که در سال 1042ق وفات نمود. وی از اجله‌ی سادات رضوی خراسان در زمان صفویه بوده و نسب شریفش با بیست و یک واسطه بهامام‌زاده «ابو جعفر موسی مبرقع»‌ فرزند حضرت جواد(ع) می‌رسد. ساخت این مقبره در دوران صفوی صورت گرفته که از ماهرترین معماران آن زمان برای ساخت این مقبره برای زیارت مسافران تور مشهد کمک گرفته شده است.

مقبره میرزا ابراهیم واقع در ملک شخصی خود وی در مجاورت مجموعه فرهنگی‌– تفریحی کوهسنگی در دامنه کوه و انتهای خیابان بهشتی، با منظر ایوانی کاشی‌کاری شده جلب‌نظر می‌نماید. محراب نفیس این مکان دارای ماده تاریخ سال 1047ق است. مقبره میرزا ابراهیم رضوی تنها بنا و یادگار تاریخی از دوره شاه صفی در مشهد است. 

 

بقعه متبرکه امام‌‌زاده اسماعیل یا شاهزاده اسماعیل در فاصله 30 کیلومتری مشهد به سمت نیشابور و در روستای امان‌آباد واقع شده است.در تور مشهد پاییز 94 حتما از این آرامگاه دیدن کنید. در گوشه جنوب شرقی روستا تپه ای است و بر آن گنبدی قرار دارد. این تپه مستطیل شکل و روی آن مسطح بوده و چهار طرف آن دره است.در کنار بنا زائرسرایی نیز برای اطراق و عبادت ارادتمندان تور مشهد ایجاد شده است. همچنین ضریح فلزی جدیدی نیز بر روی مزار نصب شده است. باستناد شواهد موجود، نسب ایشان به امام حسین(ع) می‌رسد.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: اماکن زیارتی مشهد , دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد , بهترین جاذبه های توریستی مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: