جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد با دو کوه سنگی که نزدیک به شهر مقدس مشهد می باشد به این نام معروف شده است. این پارک نزدیک رشته کوه های جنوبی شهر مشهد واقع شده است که از زیباترین جاذبه های تفریحی مشهد مقدس می باشد. پارک کوهسنگی مشهد رتبه سوم را به علت بازدید گردشگران تور کیش نوروز 1395بعد از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و رتبه دوم برای آرامگاه فردوسی کسب کرده است. پارک کوهسنگی مشهد دارای هوایی بسیار تمیز و لذت بخش می باشد و به شکل مثلث ساخته شده که باعث جذب گردشگران شده است. این پارک همیشه مورد استقبال عموم مردم مشهد مقدس و همچنین مسافرانتور کیش زمستان 94قرار گرفته است.

روستای مج مشهد

روستای مج مشهد

روستای مج مشهد از یک سمت به روستای مغان و  ازغد و مایانات و طرقبه و از سمت دیگر روستا به روستای زیبای تجر ، سربرج و سد طرق ختم می شود . روستای مج مشهد در منطقه ای که به صورت کوهستانی قرار گرفته و تپه ماهور و دره های اطراف که در دامنه این تپه وجود دارند که نشان می دهد که مردمانی در زمانهای دور در این دره سکونت داشتند و قبرستان قدیمی در این قسمت وجود دارد که نوع زندگی مردمان پیش از اسلام و بعد از اسلام را نشان می دهد. بعضی از تاریخ شناسان گفته اند که در این منطقه گبرنشینان سکونت داشتند که مقبره پهلوان به نامی هم در این دامنه دیده می شود که مسافران تور کیش نوروز 1395از بازدید کنندگان این روستا می باشند. شغل مردم روستا دامداری و باغداری بوده استتور کیش زمستان 94و بیشتر محصولات روستای مج از میوه های آلبالو , گیلاس و سیب و گردو تشکیل شده است.

 

روستای پاژ مشهد

 

روستای پاژ مشهد

 

روستای پاژ مشهد در 15 km شمالی شهر مقدس مشهد در جاده كارده به كلات نادری قرار گرفته است طبق آثار متون تاریخی و ادبی که از زمان قدیم باقی مانده روستای پاژ مشهد که حكیم ابوالقاسم فردوسی در این روستا متولد شده است.تور کیش اسفند 94این روستا هم اکنون دارای مساحتی حدود 800 هکتار می باشد که تقریبا چهار هکتار آن منطقه مسکونی می باشد که قسمتی از این منطقه مسکونی در روی تپه ای که به قله معروف می باشد وجود دارد و قسمتی دیگر در وسط روستا می باشد.تور کیش بهمن 94در زمان قدیم به نظر می رسد بخش اصلی این روستا دهکده پاژ می باشد که اطراف آن در آن زمان خندق وجود داشت که برای جلوگیری تهاجمین این خندق را از آب پر می کردند به غیر از این تپه , تپه دیگری با فاصله پانصد متر وجود دارد که قلعه کهنه پاژ نام دارد که وجود سفالهای رنگی و زیبا دارد که از نشانه های قرن نهم و دهم هجری بعد از اسلام می باشد.

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: ,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: